Blog > Komentarze do wpisu
Ubiór muzułmanki.

Istnieje kilka rodzajów ubioru muslimek. Wszystko zależy od kraju i od tego jak kobieta w danym wdzianku się czuje. Dzieli się je na:

- hijab (hidżab)

Przy hijabie jak widać twarz zostaje odsłonięta, jednak należy pamiętać, że uszy, włosy i szyja powinny być zasłonięte.

 - niqab (nikab)

Na zdjęciu powyżej zaprezentowany został niqab całkowity. Prócz niego istnieje także niqab połowiczny, który zostawia odsłonięte czoło i oczy. 

- chimar (czador)

Zakrywa on ramiona, głowę, włosy i kończy się w okolicach talii. Nie zakrywa twarzy.

 

-burqa (burka)

 

Zasłania całą postać kobiety, a w miejscu, gdzie znajduja się oczy, istnieje siata umożliwiająca widzenie.

 

Tak, ja wiem, większości z Was wydaje się to niedopuszczalne, aby nie pokazywać dekoltu, włosów, ust, brzucha... ale dla muzułmanek taka forma stroju jest zapewnieniem bezpieczeństwa. Kobieta nie musi kusić obcych mężczyzn aby być kobietą. To, co ma najpiękniejsze powinna zachować dla swojego męża. Włosy uznawane są za połowę piękna niewiasty i dlatego są zasłaniane. Czy to jest straszne? Nie, absolutnie, to jest piękne. Cudowna jest ta tajemniczość... ta wiara, poświęcenie. Ukrywanie przed obcymi swego piękna jest wyrazem skromności i tego jak wielka jest Nasza wiara. Wiele muzułmańskich kobiet twierdzi, iż bez chociażby hijabu czują się jakby były łyse, obnażone. Piękne jest to, że swoje ciało jest wówczas świątynią męża, czymś, do czego wyłącznie On ma dostęp. Moje drogie, czy kochałyście kiedyś? Jeśli tak, to wtedy Nasz mózg mówi Nam, iż inni mężczyźni są nieważni, niektórych wręcz obrzydzają. Po co w takich sytuacjach mamy ich prowokować? Po co mają mlaskać, gwizdać i ślinić się na Nasz widok? Aby społeczeństwo było zdrowe, należy zadbać o jego moralność. Obecnie mieszkam w Polsce i gdy widzę dzisiejsze nastolatki to mam dosyć i zaczynam wątpić, iż posiadają coś, co oddadzą w przyszłości tylko małżonkowi. Pokazują piersi, uda i niekiedy nawet pośladki. Dlaczego? Czy muszą w ten sposób się dowartościować? Czy nie mogą zachować skromnego stroju, a błyszczeć intelektem? Kobieta powinna pilnować swej czystości, gdyż jest to bardzo ważne. Islam uczy poszanowania dla własnego ciała. Pewnie zastanawiacie się, dlaczego to właśnie kobiety muszą się zakrywać, a nie mężczyźni... Otóż my moi drodzy mamy zupełnie inną psychikę. U Nas inaczej odziałują na nią zmysły. Mężczyźni są wzrokowcami i niekiedy nie potrafią panować nad własnymi popędami. Są impulsywni i mocno pobudza ich wiele części kobiecego ciała. 

KAŻDY mężczyzna woli kobietę skromną i szanującą siebie. Dziewczęta w wieku dojrzewania przeważnie myślą wręcz odwrotnie i dlatego też popełniają w tym okresie wiele ciężkich błędów, których często nie da się naprawić. Muzułmanki są pożądane przez swoich mężów, one same ich pożądają. Seks nie jest niczym złym, ale pod warunkiem, że zostają zachowane pewne warunki. O tym jednak napiszę innym razem, gdyż jest to rozbudowany temat. Czasami zdarza mi się wyjść bez hijabu i wówczas czuję się źle. Kobiety muzułmańskie nie cierpią zakładając zasłonę na twarz i włosy. One wręcz chcą to robić, bo tak ukazują swe oddanie Bogu i przyszłemu, bądź obecnemu mężowi. 

niedziela, 14 października 2007, nazija
Komentarze
2007/10/15 06:41:43
Swojego czasu nosiłem się z myślą zaprojektowania ubrań kobiecych w stylu europejskim, ale spełniających wszelkie zasady ubioru muzułmańskiego. Moja przyjaciółka Fatima przyklasnęła temu pomysłowi, ale później - z braku czasu - nie miałem okazji rozwinąć tematu. W tej chwili zastanawiam się nad powrotem do tego pomysłu, ale potrzebowałbym ewentualnych podpowiedzi i konsultacji ze strony więcej niż jednej muzułmanki... Wiesz, gusta są różne.

Może byłabyś zainteresowana?
-
2007/10/15 08:53:45
Witaj,
Już od pewnego czasu zastanawiałam się nad tym ubiorem, po przeczytaniu jakiejś książki...
To jest piękne, ta tajemniczość, żeby być tylko dla swego męża..
Ale z tego względu że jestem Polką, tu się wychowałam, nie zdecydowałabym się chyba w takim stroju chodzić, jesli bym nie musiała.. ;]
Bardzo ładnie piszesz o swojej kulturze.. ;)
Pozdrawiam ;)
-
Gość: lila, host-38.99.192.213.cable.satra.pl
2007/10/25 22:59:54
wiesz chyba mało czytałas na temat islamu
Ja troszke rozumiem twoje poglady, ale do konca nie moge sie zgodzic choc mysle ze jestes muzulmanka i dziwie się, że masz bloga, musisz mieć wyrozumiałego i nie zabardzo religijnego męża, skoro piszesz....
-
Gość: ona on ono one 100000, ebp205.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/12/18 20:28:28
To jest fajne bo można znaleźć coś na przedstawienie tak jak i w moim mniemaniu:)
-
Gość: Doloress, addh230.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/01/08 21:02:05
To co napisałaś jest mi bliskie. Mam 18 lat i popieram Twoje słowa o dzisiejszej modzie nastolatek. Zastanawiam się co bedzie za kilka lat? W która strone to pójdzie? Czy spódniczki pójdą w góre czy w dół... choć wydaje mi sięże krótsze to już nie mogą być. Chusty na głowie... nie wiedizałam że to tradycja i nakaz religijny islamu... a uwielbiam nosić chusty.. różnie wiązane... już od dawna... właśnie ze względu na ta tajemnioczość... prowokacja... ale przez ubranie a nie przez brak ubrania.
-
Gość: Aaliah, cpc5-walt4-0-0-cust224.popl.cable.ntl.com
2008/01/29 15:37:28
To fakt w Polsce bycie praktykujaca muzelmanka czy muzelmaninem (bo nietylko kobiety maja ubierac sie czy zachowywac w dany sposob)jest naprawde czyms wielkim i trzeba byc osoba naprawde odwarzna aby to uczynic, szczegolnie w malych miejscowosciach. Warszawa,Krakow,Wroclaw itp...tam to chyba nikogo juz nic nie zdziwi wiec mozna sie czuc nader swobodnie.
Ja jestem muzelmanka nosze hijab i lubie muzelmaska "mode" ale bedac ostatnim razem w domu (na urlopie nie zalozylam chustki gdzyz moja rodzina bardzo zle na to reagowala)czulam sie niewiarygodnie zle a w dodatku to ze moj ukochany(mulla) maz nie mogl ze mna przyjechac tymrazem dodatkowo mnie dolowalo gdzyz czulam sie jak osaczone zwierze wsor glodnych wilkow. Pomijajac juz ten fakt generalnie moja rodzina dobrze zniosla to,ze zmienilam wiare.Gdzyz zawsze bylam ta czarna owca w rodzinie co to do kosciola nigdy nie chciala chodzic,pomijajac moje wieczne klotnie z ksiedzem na lekcjach religii. Zawsze szukalam tego czegos....i odnalazlam w Islamie.
I tak naprawde noszenie chustki niema niczego wspolnego z "pieknem czy tajemniczoscia" chustka jest po to aby wlasnie tego typu fantazje nie powstawaly w umyslach mezczyzn!
Bycie muzelmanka to wielki przywilej jak i odpowiedzialnosc....
Islam nie jest latwa wiara...to wiara w Allaha daje nam sile aby sie wyzec wszystkich ziemskich slabosci...
Aaliah
-
Gość: gossss, 89.242.108.24*
2008/02/20 18:41:27
Co za bezsens!!! Niby chcecie byc takie religijne, zakryte swoim ubiorem, to dlaczego te dziewczyny ze zdjec maja makijaz? I tak sie dzieje wszedzie - wystarczy wlaczyc arabska telewizje: prezenterki czy zwykle kobiety na ulicach zakrywaja sie chustami, a makijazu maja wiecej niz niektore Europejki. Jest to po prostu dwulicowosc.
Jestem przeciwnikiem rozneglizowanych ubiorow. We wszystkim musi byc umiar, ale mozna byc przyzwoicie i skromnie ubranym bez zawijania sie w chusty.

A poza tym, jako mezczyzna uwazam, ze islam obraza godnosc mezczyzny, traktujac go wylacznie jako zwierza nie potrafiacego kontrolowac swoich instynktow, przed ktorym kobiety musza sie chowac. A gdziez jest godnosc czlowieka???

Jesli natomiast chodzi o "nalezenie tylko do meza", kobieta NIE jest niczyja wlasnoscia, ma wolna wole, co oczywiscie islam probuje zaprzeczyc. Aby zrozumiec godnosc kobiety, ktora Bog ustanowil od zalozenia swiata, nalezy siegnac do Biblii. A kazdy, kto ta godnosc zaprzecza, badz w jakikolwiek sposob probuje to znieksztalcic, podporzadkowujac kobiete mezczyznie, sprzeciwia sie Bogu.
-
Gość: ania, 82.160.226.13*
2008/03/08 19:35:42
To jest straszne i potworne!!!!!! Fuj, współczuję tym biednym kobietom a tych debilnych facetów sama bym ubrała w takie szmaty i to w najgorszy upał, ciekawe czy byłoby miło jakby im się jajka sparzyły.
-
Gość: dorka, ip-193-46-68-11.eltronik.net.pl
2008/04/03 12:04:24
Dzień dobry! Piszę prace licencjacką o muzułmankach i tak przez przypadek znalazłam ten blog. mam pytanie. Czy ma Pani może lub wskazała jakąś strone na której mogłabym znależć tradycyjne stroje muzułmańskiej panny młodej? Piszę akurat o małżeństwie i pomyślałam, że fajnie by było zamieścic taką ilustracje, ale do tej pory nic ciekawego nie zmnalazłam:-(
-
Gość: lenah, nat69.mia.three.co.uk
2008/08/22 04:30:25
my niejestesmy zastraszone przez meszczyzn,
my niejestesmy slabe i bez silne.
to nie muslimah sa,
my niebrobujemy przypodobac nikomu aprocz Allah
mashAllah my jetesmy na tyle silne ze niezmieniamy sie dla mody , znajomych czy tez mezczyzn!
niechcemy buc widziane jako obiekt sexualny mamy wieksze cele i ambicje niz przypodobanie sie innym!
-
Gość: lenah, 92.41.137.228.sub.mbb.three.co.uk
2008/08/24 02:50:43
i apropo hijabu -to niejest szmatá
-
Gość: Ksenia, 212.122.214.24*
2009/01/24 11:50:29
Cześć!
Pisze pracę mgr na temat islamu. Skorzystałam z Twojej strony i zaczerpnęłam z niej wiele potrzebnych mi informacji na temat ubioru muzułmanek. Dzięki wielkie.... SZUKRAN :)
-
Gość: Deco, absd25.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/03/12 13:08:48
Czysty debilizm ;/ Nie jestescie slabe, bezsilne ? Kobieto nikt sie z wami nie liczy. Nie zmieniacie sie dla mody - bo nie macie prawa. I wrecz przeciwnie nie jest to oznaka sily tylko slabosci ;/ Mozna wygladac skromnie bez zaslaniania calego ciala.
Z mezczyzn robicie bezmyslnych samcow.
-
Gość: TOMEK, gts164-1.luksus.net.pl
2009/03/14 14:02:24
Wypraszam sobie takie pisanie o mezczyznach!To jest stereotyp ze niby kazdy facet patrzy na kobiete jak na mieso,towar...Nieliczni tak robią...A co do tego podniecania swoim wyglądem...nie wpadłybyście na to ze najbardziej podniecające jest to co zakazane i ukryte schowane pod chustami?
-
Gość: , dld6.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/03/26 22:26:44
Znalazłem blog przypadkiem. Przeczytałem również od niechcenia. jestem katolikiem inie lubię zgadzać się z tym co głoszą innowiercy, jako częśc swoich religii. Zmusiła mnie Pani do tego. Kobiece ciało to nie mięso w rzeźni.
-
Gość: , pc-84-238.akademiki.uni.torun.pl
2009/04/22 20:49:16
1. Po co makijaż????

2. WASZE STROJE TO NAKAZ MĘŻCZYZN, KTÓRZY NIE CHCĄ NA WAS PATRZEĆ JEŚLI NIE MOGĄ WAS KUPIĆ...

3. Rany po biciu w domu kobiety przez mężczyznę, to najczęstszy powód pierwszej pomocy udzielanej na misjach w krajach muzułmańskich zaraz po wypadkach komunikacyjnych - to daje do myślenia!

4. MĘŻCZYŹNI POTRAFIĄ SAMI PRACOWAĆ NAD SOBĄ I SWOIMI POPĘDAMI JEŚLI MAJĄ SZANSĘ SIĘ TEGO NAUCZYĆ!!!!
-
Gość: Ciekawa, dynamic-adsl-94-36-58-110.clienti.tiscali.it
2009/05/25 20:37:20
troszkę mi się to nie podoba, ponieważ w niektórych momentach krytykujesz dziewczęta z dekoltami,odsłoniętymi nogami itp. starasz się tutaj zasugerować, iż takie kobiety są nieczyste. niewierne.....Według mnie to czy kobieta jest porządna , wierna nie zależy od ubioru.To że kobieta ubierze bluzkę z dekoltem nie oznacza tego , iż "czeka" ona na ślinienie się mężczyzn czy też na jakieś gwizdy a wręcz odwrotnie....Kobieta ubiera bluzkę z dekoltem lub coś w tym stylu bo jej tak dobrze , wygodnie , czuje się pewniejsza a nie oznacza to tego , że chce ona kusić mężczyzn czy też .że jest niewierna lub to że nie zachowuje nic dla męża.A większą ciekawością powinno być darzone wnętrze człowieka a nie to co skrywa "pod nakryciem"
-
Gość: Agata, bbservice19.mmpnet251.tnp.pl
2009/06/30 23:21:09
Ten ubiór to obraźliwe dla mężczyzn i dla kobiet. Nie jestem mężatką ale mam trzech braci i wiem o tym, że myślą oni o czymś więcej niż tylko o seksie. Ubiór ten wydaje się być wymysłem jakiegoś fanatycznego mężczyzny, który chciał mieć tylko dla siebie swoje żony i móc się z nimi dzień i noc kochać. Wymysł uzależnionego od seksu mężczyzny. A przecież są w życiu inne rzeczy, którymi się powinniśmy kierować a nie tylko seksem. Dla mnie taki ubiór to jest więzienie - kobieta nie może nawet pójść sobie nad rzekę i ze znajomymi (kobietami i mężczyznami) popływać w wodzie, bo musi być zakryta. Przecież faceci nie myślą tylko o seksie gdy widzą kobietę! Ja rozumiem zasłanianie sobie głowy chustą ale zakładanie burki czy nikab to jest objaw skrzywienia psychicznego kogoś, kto ma obsesję na punkcie własnej seksualności. Seksualność jest nasza dopóki, dopóty same jej nie oddamy. Trzeba się ubierać przyzwoicie ale bez przesady, aby całe ciało mieć zakryte. Popieram Francję, które chce wprowadzić zakaz noszenia takich ubrań. To uwłaczające dla kobiet, które często pod naciskiem swojej rodziny nie mają wyboru.
-
Gość: ares, 82.177.123.2*
2009/07/23 22:14:19
Chore... sorry, wiecej mi sie pisac nie chce nt
-
Gość: hugo, nat198.skomur.pl
2009/08/02 00:04:10
a czy honorowe morderstwa też są takie fajne? może tez mają w sobie jakąś tajemnicę??? czy ty jesteś normalna kobieto? wyprali ci mózg? widziałam egzekucję młodej kurdyjki, modlę się za nią i jestem z nią całą duszą i z innymi,co cierpią z powodu waszej chorej wiary. otrząśnij się!
-
Gość: , 82.160.130.18*
2009/09/08 17:19:19
Nie wszystkie muzułmanki są porządne.Bardzo dużo jest takich,które jeżdżą do Niemiec na rekonstrukcję błony dziewiczej,bo jak wiadomo bez niej małżeństwo jest niemożliwe.Jak widać wcale nie trzeba się zawijać od stóp do głów żeby być w porządku.
-
Gość: Ala, chello089077074139.chello.pl
2009/10/02 22:39:57
Ja jestem katoliczką. Noszę bluzki z dekoltem (choć bez przesady), krótkie spódniczki gdy jest upał. W Polsce ubieram krótkie spodenki lub rybaczki. Włosy mam ładne i noszę je spięte. W takim stroju czuję się pewnie i ładnie i nie sądzę abym była postrzegana przez polaków jedynie jako obiekt seksualny. Nie uważam również, że przez taki strój nie jestem czysta. Zostawię swoje dziewictwo dla męża po ślubie, co nie przeszkadza mi w noszeniu europejskich ubrań i strojów kąpielowych. Tu w Europie mężczyźni radzą sobie z popędem seksualnym, a w krajach arabskich mają z tym większe problemy. Myślę, że gdyby na co dzień widzieli kobiety bez hidżabu lub burki nie mieliby takich problemów z pohamowaniem się.
Niech kobiety ubierają się jak chcą, ale niech nie mówią, że robią to ze względu na mężczyzn i ich nieprzyzwoite zachowanie, bo to w większości przypadków nie jest prawda. I trzeba pamiętać, że zakazany owoc smakuje najlepiej.
-
2010/03/30 08:37:39
Kobiece ciało świątynią męża...Z całym szacunkiem, ale to chyba Muzułmanie bardziej postrzegają kobietę jako wyłącznie obiekt seksualny. To ciągłe gadanie o czystości, robienie z mężczyzn wiecznie potencjalnych gwałcicieli, trzeba się strzec, najlepiej,żeby kobiety wcale nie było widać, wtedy jest bezpieczna.
Niestety nie rozumiem tych sprzeczności. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że można wmówić milionom kobiet, że zakrywanie twarzy jest ok. Nie mieć twarzy....być niewidzialnym...być nikim
-
Gość: snajperka, 87-204-199-241.ip.netia.com.pl
2010/07/13 23:36:17
czytałam ostatnio książkę: "czytając Lolitę w Teheranie", która napisała muzłumanka majaca dość ograniczeń, chcąca się wydostać spod jarzma ubioru i innych głupich nakazów. Oczywiście mieszkając w Iranie musiała sie podporządkować. Dopiero po wyjeździe do USA wydostała się spod tej tyrani. W islamie obecni duchowni wydaja FATWY, ktore mówia co wolno a co nie. Kiedys wolno było chodzć kobietom jak chciały po rewolucji religijnej nie. Niestety to od ich aktualnych duchownych zależy jak się kobiety moga ubierać. Poczytajcie sobie o Ajatollachu Homeinim i jego wykładzie na temat zadowolenia seksualnego z kurami. To chore!! Nawet irańczycy przestali tłumaczyć te bzdury na angielski bo chyba wstyd im było pokazać światu o jakich rzeczach mówi ich duchowy przywódca.....
-
Gość: Cała Prawda, gqj12.internetdsl.tpnet.pl
2010/07/30 14:20:20
Brawo Snajperka!!!!! Otóż to. Dodam coś więcej - te wszystkie zakrycia to wyraz tego, że jesteś dla mężczyzny NIEWOLNICĄ.Rozumiesz to?? Gdzie Twoja godność, gdzie szacunek dla samej siebie?KIM TY JESTEŚ????TY W OGÓLE ISTNIEJESZ??Może to taki rodzaj dewiacji seksualnej "na niewolnicę i jej Pana"? Czy Ty wiesz o tym, że zdaniem muzułmańskich Twoich braci Polki to niajwiększe zdziry świata - UWAGA DLACZEGO - BO NIE CHCĄ Z NIMI PRZYGODNIE SYPIAĆ. A Twoi bracia poprzez sex z innowierkami zakorzeniają im Islam. (wiem to i Ty to wiesz)I jestem dumna z siebie i wszystkich Polek - zabierajcie to islamskie ścierwo z mojego kraju. Jako wykształcona kobieta, Polka, katoliczka wypraszam sobie. A wasz Prorok to CHORY PSYCHICZNIE PEDOFIL, DEWIANT KTÓRY NIENAWIDZIŁ KOBIET - I TY TO WIESZ.
-
Gość: Ada, pub-213-5-7-58.czarnet.pl
2010/09/16 11:06:41
"Jako wykształcona kobieta, Polka, katoliczka wypraszam sobie"zabierajcie to islamskie ścierwo z mojego kraju" - TO BARDZO KATOLICKIE I PEŁNE MĄDROŚCI SŁOWA!!!!! - kimkolwiek jesteś, gdyż występujesz tu anonimowo(brak odwagi, by się przedstawić?), powinnaś zastanowić się nad tym, co mówisz. Właśnie z powodu takich "katolików" jak Ty nie chcę wychowywać moich dzieci w wierze katolickiej. To Ty przedstawiasz swoją postawą i ocenianiem islamu kompletny brak godności i inteligencji.
Nie można oceniać i obrażać innej religii, jeśli się jej dobrze nie pozna!!! A Twoja znajomość islamu to stek bzdur - proponuje poczytać więcej na temat, zanim zaczniesz określać proroka Muhammada (pokój niech będzie z Nim) jako psychicznie chorego dewianta.
Wyjaśnię Ci może, zanim do końca zanurzysz się w nienawiści, że prawdziwi muzłumanie to ludzie żyjący zgodnie z zasadami Koranu - religijni prawdziwie, a tego autentyzmu wiary w Boga powinni się uczyć od nich Polscy katolicy. Muzłumanka okrywa ciało, nie dlatego, że nakazuje jej to mężczyzna, tylko dlatego, że taka jest wola Allaha (czyt.Boga) - tak samo jak zakonnica katolicka okrywa ciało i włosy (ona też nie szanuje swojej kobiecości, Twoim zdaniem????). Pozycja żony w islamie stawia kobietę w lepszej sytuacji, niż niejednokrotnie w chrześcijaństwie. Prawdziwy muzłumanin nie uprawia seksu z innowiercami - Koran zezwala tylko na sex małżeński. Prawdziwy muzłumanin szanuje swoją żonę i jest jej partnerem.
Wielu jest mężczyzn wychowanych w krajach muzłumańskich, którzy nie żyją zgodnie z Koranem - to są Ci, którzy chętnie romansują z Polkami.Podobnież jak wielu jest katolików, którzy się rozwodzą, zdradzają, nie praktykują religii. Natomiast absolutnym kłamstwem jest to, że Polki nie chcą sypiać z muzłumanami - Polki są tak popularne wlaśnie dlatego, że (w odróźnieniu od kobiety muzłumańskiej) są łatwe! więc nie jestem pewna, czy masz być z czego dumna, jak Ci się tutaj wydaje.

Gdybyś miała odwagę się podpisać, pozwałabym Cię do Sądu o obrazę uczuć religijnych.
Oby Bóg Ci wybaczył nienawiść i rasizm.
Adriana Kutsin
-
Gość: mmm., 193.109.212.3*
2010/10/01 15:37:32
Nie oszukuj, że dlatego nie wychowujesz dzieci w wierze katolickiej, bo katolicy tak isę zachowują jak autorka postu. nie wychowujesz, bo bys z kopytami poszla do muzulmanskiego piekla. Masz nakaz wychować w Islamie.
Niep ochwalam nienawiści do innowierców ale fanatyczne wypowiedzi jak Twoje są bzdurą. Pozwalabym cie do sadu itp. blablabla
-
Gość: mmm., 193.109.212.3*
2010/10/01 15:38:02
Nie oszukuj, że dlatego nie wychowujesz dzieci w wierze katolickiej, bo katolicy tak isę zachowują jak autorka postu. nie wychowujesz, bo bys z kopytami poszla do muzulmanskiego piekla. Masz nakaz wychować w Islamie. Niep ochwalam nienawiści do innowierców ale fanatyczne wypowiedzi jak Twoje są bzdurą. Pozwalabym cie do sadu itp. blablabla
-
Gość: Ada, pub-213-5-7-58.czarnet.pl
2010/10/07 11:35:44
fanatyczne? dla Twojej informacji - nie jestem muzłumanką :) polecam sprawdzić w slowniku znaczenie słowa "fanatyzm" :)
-
Gość: Aisha Baranowska, 94-195-230-70.zone9.bethere.co.uk
2010/12/19 22:02:42
Witam! Jestem muzulmanka od 7 lat i mezatka od 3 lat. Pozwolcie, ze przedstawie swoj wywarzony poglad na sprawe, nie mam zamiaru isc w zadne skrajnosci. Z jednej strony, musze przyznac racje tym, ktorzy krytykuja nieskromny stroj nastolatek, z drugiej - zgadzam sie co do tego, ze nie szata zdobi czlowieka - clothes don't make people, but - people make clothes... Nie na odwrot. To fakt, ze charakter czlowieka nie zalezy od jego ubioru, a poza tym, tylko Bog wie, co skrywaja dusze... Tak dla przypomnienia moim siostrom w Islamie - nie mamy prawa sadzic czyjegos charakteru ani tym bardziej czyichs intencji, bo to Bog jest jedynym Sedzia i uwazajmy, aby nas nie sadzono wedlug tej samej miary... To jedno.
Po drugie, tez uwazam, ze niesprawiedliwe i krzywdzace jest uogolniac na caly rodzaj meski twierdzenie, jakoby mezczyzni kierowali sie tylko i wylacznie popedem bez zadnych hamulcow naturalnych. Wiadomo, ze nie wszyscy mezczyzni tacy sa, ale tez i po czesci prawda, ze wiekszosc mezczyzn mysli w ten sposob. Naprawde, szowinizm byl znany w kulturze europejskiej juz od wiekow pod roznymi nazwami i postaciami... Nie jest to obcy nabytek rodem z krajow muzulmanskich ani tez swiat islamski nie ma na to zadnego monopolu. Chcialam zauwazyc, ze kobieta muzulmanska zakrywa sie przede wszystkim dlatego, ze to jeden z podstawowych wymogow religijnych - i znowu, obok postu, modlitwy, jalmuzny itd. - jest hijab zarowno dla kobiety, jak i dla mezczyzny, chociaz mezczyzna i kobieta w Islamie zakrywaja sie w inny sposob. Mezczyzna musi zakryc cialo minimalnie od pasa do kolan (wlacznie) w obecnosci krewnych i rodziny. Jedynym wyjatkiem jest jego zona, oczywiscie. Natomiast przy obcych (spoza rodziny) i przy kobietach zwlaszcza, musi zakryc takze ramiona, bary, klatke piersiowa i nogi do kostek. Nie wszyscy akurat do tych zalecen sie stosuja, niemniej jednak takowe zalecenia istnieja, przekazane Sunna Proroka (pokoj z nim). W Koranie zas Bog zwraca sie w pierwszej kolejnosci do mezczyzn, aby strzegli swojej skromnosci i spuszczali wzrok, zamiast patrzec na kobiety z pozadaniem w oczach... Bog wie najlepiej, co jest dla nas dobre, bo to On nas stworzyl, dlatego tez nie dyskutujemy ze Slowem Bozym...
Co do makijazu, zgadzam sie, ze hipokryzja byloby nosic za mocny makijaz, jednoczesnie ukrywajac wlosy pod chusta, podobnie jak nosic zbyt obcisle i odkrywajace ubrania z chusta na glowie (i/lub makijazem) - ale... (bo zawsze jest to 'ale') Nie ma nic zlego w tym, ze kobieta robi sobie lekki - podkreslam - lekki, makijaz, bez ktorego po prostu wygladalaby nieestetycznie - Islam nie jest temu przeciwny, wrecz odwrotnie; Islam podkresla koniecznosc zachowania dobrego wygladu, aby nie odstraszac nikogo swoja powierzchownoscia. I jakkolwiek zgadzam sie, ze patrzac na niektore 'hijab style's' z Egiptu czy innych krajow, mam wrazenie, ze te kobiety wygladaja wrecz smiesznie, pokracznie i bunczucznie w swoich obcislych i jaskrawych strojach, w jakichs dzikich kolorach, i do tego z chustka na glowie i dziesiecio-tonowym makijazem, jak na wieczor - jakby byly poprzebierane na bal maskowy w karnawale... co najmniej. To naprawde mija sie z celem... I wyglada okropnie NIE-ESTETYCZNIE nawet, wcale nieladnie. Z drugiej strony, kobieta, ktora w lekki i delikatny sposob podkresla swoja naturalna urode i ukrywa drobne niedociagniecia tejze poprzez stonowany, spokojny makijaz i jej stroj jest naprawde skromny w pojeciu islamskim, a chusta tez nie grzeszy przesada - to jak najbardziej nie widze w tym nic niewlasciwego.
I jeszcze odnosnie jednej rzeczy - owszem, mozna wygladac skromnie bez chusty na glowie, nieraz nawet widzimy, ze kobieta bez hijabu jest ubrana o wiele bardziej przyzwoicie niz niejedna muzulmanka w hijabie, sama widzialam nie raz przyklady tego typu. Ale hijab w religii muzulmanskiej jest po prostu czescia kultu i obowiazkiem wobec Boga. Dlatego nie zgodze sie ze stwierdzeniem, jakoby hijab i niqab byly wyrazem stopnia czy tez 'poziomu' wiary, na jakim jest kobieta go noszaca.
-
Gość: Aisha Baranowska, 94-195-230-70.zone9.bethere.co.uk
2010/12/19 22:38:50
Bo tez to, ze ktoras kobieta zakrywa wlosy i ubiera sie skromnie, to jeszcze nie znaczy, ze ona jest religijna. Hijab jest po prostu obowiazkiemr religijnym, elementem kultu, a fizycznie - po prostu elementem stroju, jak kazdy inni. Dlatego bez niego muzulmanka czuje sie praktycznie naga. Czuje sie zle, tak jak wtedy, gdy nie jest ubrana odpowiednio. Wiem to po sobie samej. Nosimy hijab dlatego, ze on nam daje poczucie bezpieczenstwa, pewnosci siebie, a przede wszystkim dlatego, ze tak nakazuje religia. Bog wie najlepiej, co jest dla nas dobre, bo to On nas stworzyl. Wreszcie, przynajmniej dla mnie, hijab jest wolnoscia, daje mi poczucie przestrzeni osobistej, intymnosci i prywatnosci. Moje cialo to moj prywatny biznes. Nie mam ochoty wystawiac sie na widok publiczny i juz, koniec kropka!
Uwazam, ze kobieta i mezczyzna sa sobie rowni - intelektualnie, emocjonalnie i duchowo. Tak glosi Koran. Tradycja Proroka to potwierdza. Istnieja teksty, ktore moga sie wydawac pretensjonalne komus z zewnatrz, ale trzeba poznac ich interpretacje, wszystkie mozliwe zrodla i przede wszystkim sprawdzic ich autentycznosc, bo nawet uczonym teologom muzulmanskim przypisywane sa teksty, ktorych oni nigdy nie napisali - trzeba miec rozeznanie w tych sprawach, zeby zrozumiec wlasciwie Islam jako religie. A jest to sprawa zlozona. Co do praktyki Islamu, owszem, jest to religia bardzo latwa do praktykowania, wcale nie trudna, choc wymagajaca. Ale nie wymaga sie zadnej ascezy w pojeciu sredniowiecznym. Dlatego nie ma celibatu, na przyklad. Islam nie ignoruje ani duszy, ani ciala. Co do kobiet, one nie sa wlasnoscia mezczyzn. Oboje mezczyzna i kobieta sa stworzeni, aby sluzyc Bogu i oboje sa Jego slugami, wiec graniczy z bluznierstwem uzurpowac status nalezny tylko Bogu... W tym przypadku mezczyzna nie ma prawa wywyzszac sie ponad kobiete, lecz wrecz przeciwnie, nasladujac przyklad Proroka (pokoj z nim), mezczyzna powinien byc skromny i pokorny, poniewaz to Bog ma byc czczony zarowno przez kobiete, jak i mezczyzne, a nie mezczyzna - przez kobiete... Otoz to. Kobiety muzulmanskie sa wolne przed i po slubie. Sama mam meza. Praktykujacego. I tajemnica korespondencji czy wolnosc wyrazania mysli i komunikowania sie ze swiatem zewnetrznym to podstawowe prawa, ktore Bog dal czlowiekowi i nikt nie ma prawa mi tych praw odebrac. To, ze piszemy na blogach, to nie dlatego, ze nam mezowie pozwalaja albo nie sa religijni.
-
Gość: Aisha Baranowska, 94-195-230-70.zone9.bethere.co.uk
2010/12/19 22:54:15
Po prostu jestesmy wolnymi istotami. I tyle. Mamy prawo do wlasnych opinii, mamy prawo myslec i czuc, prawo mowic i byc wysluchanymi. Mamy prawo do szacunku jako istoty ludzkie. Islam dal kobietom prawa i czlowieczenstwo jeszcze w czasach, kiedy w Europie kobiety nie posiadaly zadnych praw ani nawet tozsamosci prawnej - i to az do dziewietnastego wieku w niektorych krajach europejskich! Tymczasem w siodmym wieku n.e. Islam przyszedl jako rewolucyjna religia, ktora stawiala na rowni mezczyzne i kobiete, nadajac kobiecie prawa osobiste, prawa majatkowe, prawa dziedziczne i inne. Takze prawo do samostanowienia o sobie - bo nie mozna zmusic kobiety do malzenstwa; malzenstwo tylko wtedy jest wazne, kiedy jest zgoda oboja malzonkow. Kobieta ma tez pelne prawo do uzyskania rozwodu, jezeli zostala zmuszona do wyjscia za maz i to nastapilo, oraz do rozwodu w ogole, jezeli ma powod, by dluzej nie pozostawac w zwiazku malzenskim. Tak i mezczyzna musi miec dobry powod, aby rozwiazac malzenstwo, bo rozwody, choc w Islamie dozwolone, jednak nie sa mile widziane, poniewaz Islam propaguje wartosci rodzinne oraz milosc malzenska... Muzulmanski maz musi szanowac i dobrze traktowac swoja zone, a jak w panstwie jest glowa panstwa i ministrowie, tak i w rodzinie maz jest glowa i przywodca, ale to nie znaczy, ze zona ma siedziec cicho jak mysz pod miotla. Ona tez ma prawo glosu - sam Prorok konsultowal kazda sprawe ze swoimi zonami; muzulmanie powinni go nasladowac. Chociaz ostateczne zatwierdzenie decyzji nalezy do glowy panstwa, w tym przypadku - rodziny, to ministrowie i parlamentarzysci maja pelne prawo do tego, aby brac czynny udzial w polityce panstwa, w podejmowaniu tych decyzji - zatem i zony maja byc konsultowane w decyzjach rodzinnych. Natomiast kiedy decyzje dotycza bezposrednio samej kobiety, jej osoby - ma ona pelna swobode decydowania o sobie. O swoim zyciu, o swoim zamazpojsciu, i - o tym, co dotyczy jej osoby. Nie jest niewolnica meza. Nie ma prawa maz wymagac od zony, zeby na przyklad ubierala sie tak i tak, oczywiscie pod warunkiem, ze ona sie zakrywa po islamsku - to juz kwestia wyboru stroju nalezy calkowicie do niej, byleby spelnial wymogi hijabu. Dwa, nie mozna jej ograniczac jedzenia pod pretekstem, ze jest za gruba i mezowi sie nie podoba, ma isc na diete - absolutnie! Ona nie jest jego wlasnoscia, to dotyczy jej bezposrednio i to ona sama stanowi o sobie i o swoim wygladzie. Tak samo, ona ma prawo jesc, co i ile chce, pod warunkiem, ze je halal (nie je wieprzowiny i nie spozywa alkoholu, bo sa zabronione w Islamie). To bylby szczyt bezczelnosci, gdyby maz wydzielal zonie porcje jej posilkow... To sa tylko przyklady z zycia wziete.
-
Gość: Aisha Baranowska, 94-195-230-70.zone9.bethere.co.uk
2010/12/19 23:13:46
Istnieja teksty religijne, ktore moga sie wydawac pretensjonalne dla kogos z zewnatrz, ale trzeba miec rozeznanie w zrodlach, interpretacjach itd., a przede wszystkim - sprawdzic ich autentycznosc, aby zrozumiec Islam jako religie... Bo nawet uczonym teologom niektore grupy przypisuja teksty, ktorych oni nigdy nie napisali - m.in. na temat kobiety w Islamie... Ktos bez wiedzy moze przeczytac cos, co rzekomo pochodzi od jakiego uczonego islamskiego i uznac to za pretensjonalny material, poniewaz raz, ze czytal bez przygotowania, bez wiedzy pozwalajacej zrozumiec tekst wlasciwie, a dwa - ze tekst jest nieautentyczny, tzn. nie pochodzi od tego teologa, mimo ze figuruje jako jego - a ludzie slepo wierza we wszystko co moga przeczytac drukiem... Blad! Trzeba krytycznie podchodzic do wszystkiego, co sie czyta, bo ''papier wszystko przyjmie''... Obecnie i w internecie ludzie publikuja, co im sie zywnie podoba, bez zadnego umiaru, bez cenzury. Ale nie mowimy o wolnosci slowa, bo to inna kwestia... O tym innym razem, choc ja jestem zdania, ze kazda wolnosc ma swoje granice - wolnosc nie polega na wolnosci obrazania, wyszydzania czy atakowania innych ludzi ani na wolnosci ranienia czyjegos serca; wolnosc jednostki konczy sie tam, gdzie zaczyna sie wolnosc drugiego czlowieka. To jest moje zdanie. Nie istnieje wolnosc bezwzgledna w tym, co zle. Zle jest atakowac lub wysmiewac kogos lub cos, co ma wartosc duchowa, jak np. religia czy wartosci innych ludzi. Takie zachowanie jest zle i zle swiadczy o tym, ktory to robi. Szacunek to podstawa. Wolnosc jest absolutna w tym, co dobre. A to, co zle, nalezy odrzucic, aby ten swiat byl lepszym miejscem, a to zycie - bardziej znosnym...
W internecie pisze sie rozne rzeczy, w ksiazkach tez - telewizja pokazuje tylko to, co chce pokazac; biede, zacofanie, przemoc wobec kobiet czy terroryzm; obrazy wojny i niedostatku, analfabetyzm etc. - w ten sposob manipuluje sie ludzmi... A wiadomo, ze ludzie lgna jak muchy do 'sensacjyjnych informacji' - poniewaz zas publika zywi sie sensacja, ci, ktorym zalezy na manipulowaniu opinia publiczna, gdyz czerpia z tego korzysci finansowe, polityczne i ekonomiczne, jak i z sytuacji na swiecie ('gdzie dwoch sie bije, tam trzeci skorzysta') - oni wlasnie szerza anty-islamska i anty-muzulmanska propagande w swiecie, aby na tym skorzystac, bo wiedza, ze przecietny szary obywatel jest glupi (w ich pojeciu) i uwierzy we wszystko, co jest wydrukowane albo wyemitowane w telewizji - ale nie robia nic, zeby wyeliminowac biede, ignorancje i wojne z Trzeciego Swiata, bo dlaczego mieliby to robic, skoro tylko korzystaja na tym, slowem - zywia sie cudzym nieszczesciem... A wszystko, co zle - bierze sie z biedy wlasnie. Nie mozna slepo wierzyc we wszystko, co sie czyta, widzi lub slyszy, zanim sie tego nie sprawdzi, ale z podejsciem obiektywnym, bez uprzedzen i doglebnie, z kazdej strony podchodzac do danego zagadnienia - bo pozory myla, a powierzchownosc jest zawsze plytka woda... ;*
Pozdrawiam.
Aisha, UK;*
-
Gość: Aisha Baranowska, 94-195-230-70.zone9.bethere.co.uk
2010/12/19 23:29:30
P.S.: Z gory przepraszam za ''literowki'' oraz pisanie bez polskich znakow - co do tych pierwszych, to zdarzaja sie kazdemu, kiedy sie pisze szybko i duzo drobnym maczkiem, a co do polskich znakow diakrytycznych, to nie mam jezyka polskiego ustawionego, tak ze nie moge uzywac klawisza 'Alt Gr' na klawiaturze, aby moc postawic np. kropke nad 'z' czy ogonek przy 'e' lub 'a'... Jezyk polski ma jednak to do siebie, iz jest mimo to zrozumialy - przynajmniej dla Polaka... ;-) Pozdrowionka!

A.B. ;*
-
Gość: Lena, axn164.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/02/19 19:24:10
Nie znam Koranu. Znalazłam poniższe cytaty na stronie, do której podałam link. Jeśli są one prawdziwe to proszę, odpowiedzcie, nie jest to dla was upokarzające?
Wasze kobiety są dla was polem uprawnym. Przychodźcie więc na wasze pole, jak chcecie, i czyńcie pierwej coś dobrego dla samych siebie. Bójcie się Boga i wiedzcie, że się spotkacie z Nim! A ty głoś radosną wieść dla wierzących!
To kobiety rozwiedzione mają oczekiwać trzy okresy. I nie jest im dozwolone, aby ukrywały to, co stworzył Bóg w ich łonach, jeśli wierzą w Boga i w Dzień Ostatni. A ich mężowie, jeśli zapragną pogodzenia, mają pełne prawo powrócić do nich w tym czasie. One mają prawa równe swoim obowiązkom, zgodnie z uznanym zwyczajem. Mężczyźni mają nad nimi wyższość. Bóg jest potężny, mądry!
Mężczyźni stoją nad kobietami ze względu na to, że Bóg dał wyższość jednym nad drugimi, i ze względu na to, że oni rozdają ze swojego majątku. Przeto cnotliwe kobiety są pokorne i zachowują w skrytości to, co zachował Bóg. I napominajcie te, których nieposłuszeństwa się boicie, pozostawiajcie je w łożach i bijcie je ! A jeśli są wam posłuszne, to starajcie się nie stosować do nich przymusu. Zaprawdę, Bóg jest wzniosły, wielki!
www.poznajkoran.pl/koran/kobiety/

Hidżab mi nie przeszkadza, jeśli nosicie go z własnej woli.
-
Gość: , 31.62.89.18*
2011/11/01 21:39:12
Salam siostro,subhanAllah za tą stronę,siostrzyczko mam pytanie chciałam kupić niqap połowiczony przez internet zamówić-,bo ja w zasadzie mam( kupiłam w norwegi jak byłam ALHAMDULILLAH) tylko to niqap z arabi saudi więc jest bardzo wąski na oczy a ja mam dość wielgachne oczęta.ALHAMDULILLAH.:),pozatym czuję się super :)shukrulillah.Pozdrawiam wszystkie siostry.niech was Allah błogosławi.Baraka Allahu fiki ya okhety.